Assalamualaikum wbt..

syabab

Alhamdulillah..syukur kpd ALLAH SWT kerana di beri kesempatan utk menulis lagi..maaf2..lama x on9..buzy akhir2 ni dan xsempat nk tulis dlm blog ni..ok..apa yang ana cuba ketengahkan ialah sakit..ada sesetengah orang kata sakit itu ialah kafarah dosa..yang mana ALLAH mendatangkan sakit di dunia sebagai hukuman ke atas dosa yang kita lakukan dan insyaALLAH di akhirat kelak dosa itu terhapus..3 hari yang lepas iaitu pada hari khamis, 22/04/2010, ana di uji dengan kesakitan olehNYA..dan mungkin ia kafarah dosa2 ana yang banyak buat dosa..sakit itu berpunca daripada 'air gas'(bukan coca-cola@pepsi tp jenama lain) yang telah ana minum semasa selepas solat zohor secara berjemaah di Surau Al-Irfan..selepas solat zohor,akhi azman dan geng2 mengajak ana minum bersama mereka di surau itu..pada waktu itu memg ana tahu yang perut ana masih lagi kosong tapi kerana dahaga sangat ana pun minum la air itu..kemudian ana p kampus,nak minta tanda tangan drp s.visor(lecture) kerana esokkannya ana mahu pulang ke tanah air..jadi nak settlekan dengan segera kerja yang harus di settlekan..tepat jam 6petang ana masuk CC, nak print kerja tetapi malangnya pukul 10malam baru la settle kerana masalah "margin" kerja td.alhamdulillah, pekerja di siru memberi kebenaran ana solat maghrib di situ..selesai solat maghrib,pada waktu itu la perut ana mula 'berdikir barat'..apakan daya, ana perlu settlekan jugak..sampai la 10malam..perut ana betul2 sakit..jd selesai je kua CC ana terus cari makanan..nasi goreng pattaya 1!!..makanan terhidang dan ana menikmatinya..ALHAMDULILLAH..rezeki ALLAH(apakah Palestin dapat makan begini?? fikir ana sejenak)..kemudian,ana terus balik ke bilik dan pada waktu itulah perut mulakan 'berdikir barat' tapi kali ini lagi kuat..jd ana makan la ubat gastrik(yang doktor bagi beberapa bulan yang lepas)..malangnya perut terus 'berdikir'..tanpa membuang masa ana p beli air coklat susu..konon2nya mampu mengatasi masalah gastrik itu..tepat jam 1am ana tak larat nk bangun jadi ana baringkan diri di atas katil..ana cuba semua posisi tido tapi masih lagi tidak dapat mengawal 'dikiran' perut itu tadi..astagfirullahalazim..kafarah dosa kah ini ya ALLAH..bisik hati ana..dan adakah ana akan meninggal??macam2 yang datang dalam kepala ni..dan pada waktu itu juga ana terfikir..adakah saudaraku di Palestin merasakan sebegini sakit kerana tidak makan???sakit yang memg tidak pernah ana alaminya selama ini..ana ni kerana silap minum je tapi saudara di Palestin???sedih bila memikirkannya..tanpa ana sedari jam menunjukkan jam 3 pagi..ana masih tidak dapat menenangkan diri dan ana bangun..apabila bangun terasa bagai nak meludah dan rasa banyak air liur dalam mulut ini..mula rasa bahawa ana akan muntah..ana bingkas bangun dan ke tandas..memg betul jangkaan ana apabila ludah je 2,3 kali kemudian termuntahlah segala macam yang ana makan td..habis semuanya ana keluarkan..(dah lama x rasa munta dan kali ini sekali lagi ana muntah)..tp alhamdulillah setelah keluarkan semua yang ada dalam perut itu tadi baru la ana selesa cikit untuk baring di atas katil.
Adakah ini di panggil kafarah dosa???sungguh besar kuasa ALLAH..walaupun hanya kerana air..seluruh badan ana x mampu untuk menghadapiNYA..bagaimanakah dengan hukuman di akhirat kelak!!!????bukan hanya sekadar air..tapi segala jenis unsur(kejadiannya) yang akan menyiksa kita..astagfirullahalazim..ini sedikit sebanyak pengalaman semasa sebelum ana pulang ke rumah..moga2 ALLAH mengampuni dosa2 kita semua dan ingatlah saudara kita..adakah mereka makan hari ini???sedih rasa hati apabila mengingati mereka di sana tapi janji ALLAH itu pasti..mereka di beri ganjaran SYAHID oleh ALLAH SWT kerana mempertahankan agama..moga2 saudara kita di Palestin bersabar dengan segala mehnah dan ujian yg ALLAH bagi..c u next time..assalamualikum wbt..
0 Responses

Post a Comment